https://www.facebook.com/barak.ron.3/
top of page
  • עו"ד ברק רון

הסכם ממון

עודכן: 31 בינו׳ 2022

הנושא הכלכלי הוא בעל חשיבות רבה בחיי הזוגיות והנישואין והוא תופס חלק נכבד בסכסוכים בין בני זוג. אמנם מדובר בתחום החומרי, הנוגד את האווירה הרגשית המלווה את בני הזוג, יחד עם זאת, חשוב מאוד להסדיר את העניינים הכספיים מבעוד מועד על מנת למנוע מחלוקות בעתיד. האמצעי המרכזי לביצוע הסדר זה נעשה באמצעות עריכת הסכם ממון בין בני הזוג.


לאילו זוגות מומלץ לחתום על הסכם ממון?


לזוגות ביניהם קיים פער כלכלי קיים צורך רב בעריכת הסכם ממון, שיבטיח מניעת פגיעה בצד בעל הממון. בעלי הון שאינם עורכים הסכם ממון, עשויים לחוות אובדן הממון ביחד עם אובדן הקשר, מה שגורר לעיתים סכסוכים שניתן היה למנוע מבעוד מועד.


מומלץ להכין הסכם ממון גם במקרים שהפערים אינם כה גדולים בין בני הזוג, כאשר ניתן לחזות שינויים עתידיים בהכנסות, במצב הכלכלי או שינויים אחרים שעשויים להשפיע על האיזון בין בני הזוג.


הסכם ממון מסודר, יאפשר לך לשמור על נכסים מסוימים עימם באת אל קשר הזוגיות, ויפחית בכך את הנזק במקרה של סיום הקשר וכן יש בו למנוע דאגות מיותרות בקרב בני הזוג בכל הנוגע לנושא הכלכלי במהלך חיי הקשר.


מתי חותמים על הסכם ממון?


רוב הסכמי הממון נחתמים בכניסה לקשר זוגיות, אך ניתן לחתום על הסכם ממון גם במהלך קשר הזוגיות ואף בסיומו.



הנושאים בהם עוסק הסכם הממון


הסכם הממון כולל את ההיבטים הפיננסיים של כל אחד מבני הזוג. ולשם עריכתו יש לבצע בחינה מדוקדקת של הרכוש השייך לכל אחד מבני הזוג עוד בטרם הנישואין, בחינה של אילו מהנכסים ייחשבו כרכוש משותף או כרכוש בלעדי של אחד מבני הזוג.


מדובר בנושאים שעלולים ליצור אי נעימות מסוימת בקרב הזוגות הטריים אך יחד עם זאת חשוב כי בני הזוג ישתפו פעולה באופן מלא ויהיו גלויי לב אחד עם השני על מנת שכל המידע הפיננסי ייכנס ויתועד בהסכם הממון.


היתרונות של הסכם ממון


ככל והסכם הממון נערך באופן תקין וחוקי, הוא מונע פתח לסחיטה רכושית של אחד מבני הזוג, מונע מאבקים משפטיים ממושכים הנוגעים לנושאים הכספיים במקרה של פרידה, מונע נשיאת נטל בחובות עתידיים של אחד מבני הזוג, מונע פגיעה בזכויות צד ומאפשר שקט נפשי, ללא מתח בענייני כספים במהלך הקשר, כאשר כל אחד מבני הזוג יודע היטב מה רכושו.


הכנת הסכם ממון על ידי עו"ד המתמחה בדיני משפחה


מומלץ לערוך את ההסכם בסיוע של עורך דין הבקיא בדיני המשפחה. עורך דין העוסק בדיני משפחה בקיא בכל האספקטים הקשורים להסכם הממון ויסייע לבני הזוג לחתום על הסכם ממון איכותי ומקיף שימנע כל מחלוקות וסכסוך בעתיד.


לאחר שבני הזוג עורכים הסכם ממון כדין, ניתן יהיה לעשות בו שימוש בעתיד לשם פתרון סוגיות משפטיות הנוגעות לסיום קשר הזוגיות בהיבט הכלכלי.

10 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page